<-

Magazín

Postel není jen na spaní! Naučte se relaxovat s postelovými rituály

Odborníci tvrdí, že se v posteli má jen spát. Ale přiznejme si - je snad něco lepšího než líné odpoledne v peřinách s dobrou knížkou nebo filmem?

Když chcete dosáhnout úspěchu ve sportu, musíte zkombinovat trénink, dobré vybavení a motivaci. S relaxací je to podobné - buď sebou můžete jen tak praštit na postel, nebo si na odpočinku dáte opravdu záležet.

Přinese vám pak dvojnásobný užitek, protože si odpočine nejen vaše tělo, ale i mysl.

Vybudujte si proto z ložnice svou odpočinkovou zónu. Základem je samozřejmě postel s kvalitní matrací. Jen v takové totiž můžete strávit celý den a nebudete rozlámaní.

Kromě toho jsou tu ale další věci, které by vám v profesionálním odpočívání mohly pomoci:

  • Lampička - ideálně taková, u které si můžete nastavit intenzitu světla. Na čtení totiž potřebujete silnější než na navození atmosféry.
  • Aromalampa nebo difuzér - vůně na nás působí víc, než si myslíme. Pocit pohody obecně navozují levandule a heřmánek, použijte ale jakoukoli, která vás uklidňuje.
  • Televize - sice byste okolo sebe v ložnici neměli mít žádnou elektroniku, ale nikdo není dokonalý. Navíc když v neděli odpoledne chytnete svou oblíbenou pohádku z dětství, bude to příjemný konec celého týdne.

Vybudujte si pelíšek

Vzpomínáte si na pohodu, kterou měly ve filmu Pelíšky maminka Emília Vašáryová a dcera Kristýna Nováková-Fuitová, když spolu byly samy v posteli? Inspirujte se jimi! Přineste si do postele něco dobrého, uvařte čaj a dejte na dosah vše, co byste mohli potřebovat.

Pohodlně se oblékněte a dámy si mohou nanést pleťovou masku. Pak zapněte televizi nebo příjemnou hudbu. Jen tak odpočívejte, nebo se pusťte do jednoho z postelových rituálů:

1. Pište si deník

- tím, že si každý večer zrekapitulujete události dne, utřídíte myšlenky a zbavíte se stresu a napětí. Uvolníte se a můžete i spřádat plány do budoucna.

2. Luštěte, doplňujte, hádejte

- křížovky a jim podobné kratochvíle stimulují mozek a zároveň díky nim přestanete myslet na věci týkající se práce nebo studia.

3. Čtěte si

- a myslíme papírové knihy. Na rozdíl od čteček a tabletů nesvítí a nehrozí, že by vás vyrušil nově příchozí e-mail od šéfa.

4. Meditujte

- položte se nebo posaďte na přikrývku, zaměřte se na svůj dech a nechte myšlenky volně plynout. Meditujte ideálně po psaní deníku, abyste podpořili relaxační efekt.

Líbí se vám tento článek? Podělte se s ostatními: