<-

Magazín

S našimi tipy dodržíte novoroční předsevzetí levou zadní

Chcete v roce 2016 více cvičit, přestat kouřit, nepít alkohol nebo žít zdravěji? Pak jste se rozhodli pro jedno z nejčastějších novoročních předsevzetí. Poradíme, jak na jeho dodržení.

Chcete víc cvičit nebo spíše zhubnout?

Mezi nejčastější důvody, proč lidé nedodrží svá novoroční předsevzetí, patří nedostatek motivace a nejasně definované cíle. S neurčitým “víc cvičit” proto patrně neobstojíte. Lepší je, když si hned na začátku roku vyjasníte, co je vaším cílem a jak ho hodláte dosáhnout.

Pokud například chcete zhubnout 5 kg, stanovte si termín a postup. Myslete přitom reálně - jestliže jste dosud necvičili, pět návštěv posilovny týdně nebude to pravé ořechové. Začněte raději zlehka a postupně aktivity přidávejte.

Krátkodobé detoxy jsou k ničemu, pijte s mírou celoročně

Rozhodli jste se omezit nebo úplně vyřadit alkohol? Zasloužíte si pochvalu, připravte se však na to, že dodržení tohoto předsevzetí vyžaduje opravdu pevnou vůli. Pokušení totiž číhá všude. Mnoho lidí se proto rozhodne například pro měsíční detox, takové řešení je ale krátkozraké.

Pokud chcete ve svém životě opravdu něco změnit, stanovte si jasná pravidla a těmi se řiďte celý rok. Mohou vypadat třeba takto:

  • Žádné pití alkoholu doma.
  • Žádný tvrdý alkohol a koktejly.
  • Místo vína vinný střik.

Nepřestávejte kouřit ze dne na den

Skoncování s kouřením prospěje nejen vašemu zdraví, ale také peněžence. Pro organismus je ale kruté, když mu všechny cigarety seberete ze dne na den. Stanovte si proto plán postupného snižování dávek nikotinu a snažte se ho dodržovat.

Také si dávejte stranou peníze ušetřené za každou krabičku cigaret, kterou jste si nekoupili. Když budete plnit svůj plán, úspory porostou a vás to bude motivovat. S poslední cigaretou si pak za ně můžete koupit něco, po čem už dlouho toužíte.

Prospěte se k zdravějšímu životu

Pod zdravý život se schová abstinence, pravidelný pohyb i dieta. Sami pro sebe si tedy vyjasněte, co máte vlastně na mysli a proč to chcete dělat. Také se připravte na to, že zdravého životního stylu nedosáhnete ze dne na den.

Začít můžete třeba kvalitním spánkem. Každý člověk jím tráví přibližně třetinu dne, prostor pro zlepšování je tedy velký. Základem je kvalitní matrace, ze které vás ráno nebudou bolet záda a budete vstávat plní energie.

Líbí se vám tento článek? Podělte se s ostatními: