5 tipů pro snadnější vstávání

Také patříte mezi ty, kteří nenávidí ranní vstávání a budík raději třikrát odsunou, než aby se vzdali pohodlí svojí postele? V tom případě pro vás máme několik užitečných tipů, díky kterým si vstávání zamilujete (nebo vám alespoň nebude dělat takový problém).

1. Dostatek spánku je klíčový

Klíčem k bezproblémovému rannímu vstávání je již předchozí večer. Rozhodně je dobré usínat každý den ve stejnou dobu. Je přitom důležité, aby vaše tělo mělo dostatek spánku. U dospěláků se hovoří o 7 až 8 hodinách, ale přesný čas je samozřejmě individuální. Abyste se do postele dostali ve vhodnou dobu, nastavte si budík alespoň hodinu před ulehnutím do postele. Během této doby byste neměli sledovat žádné obrazovky a monitory. Dejte si například horkou sprchu, pusťte uklidňující hudbu a čtěte oblíbenou knížku. Pokud svému tělu dopřejete potřebný čas ke spánku a podpoříte kvalitu spánku třeba novou matrací, bude se vám druhý den lépe vstávat.

doba_spanku

2. Vstávejte každý den ve stejnou dobu

Aby si vaše tělo na ranní vstávání zvyklo, je potřeba dodržovat stejnou dobu vstávání každý den bez ohledu na to, zda je víkend nebo máte dovolenou. Vaše tělo si na dobu vstávání zvykne a nebude s ní mít problém. Jestliže potřebujete vstávat dříve než doposud, zvykejte si na změnu pomalu. Každý den si budík nastavujte o 15 min dříve, až se dostanete na kýženou ranní hodinu. Nezapomeňte, že pokud budete dříve vstávat, musíte jít také dříve spát. Nenechte se zlákat vidinou víkendového vyspávání. Zbytečně své tělo matete a kazíte výsledek, na kterém jste celý pracovní týden tvrdě pracovali.

3. Probouzejte se světlem

S bezproblémovým vstáváním vám může pomoci postupné rozednívání. Nemusíte se přitom vzdát svých zatemňovacích závěsů. Stačí si pořídit inteligentní osvětlení, které vás začne šetrně probouzet zhruba půl hodiny před tím, než vám zazvoní budík. Díky tomu nebude násilně narušena fáze spánku, která právě probíhá. Svítání je přirozený jev, na který tělo přirozeně reaguje, a proto se na vstávání dokáže lépe připravit.

probouzeni

4. Začněte den pohybem

Po zazvonění budíku nemusíte z postele vystřelit jako raketa a rovnou jít běhat. Ještě v posteli se můžete protáhnout. Stačí nohy, ruce a krční páteř. Jakmile vstanete, je nejlepší cvičit několik jednoduchých cviků na protažení. Zkusit můžete například pozdrav slunci nebo pět Tibeťanů. Cvičením se do těla dostanou endorfiny, které vám vstávání zpříjemní.

5. Mějte na co se těšit

Nezačínejte den přemýšlením nad tím, co nepříjemného vás čeká, ani nekontrolujte došlé e-maily, zbytečně se tím stresujete. Raději se zamyslete nad tím, na co se těšíte. Je to hrnek horké kávy? Společná snídaně s kolegy? Oběd s kamarádkou nebo večerní procházka? Uvidíte, že když budete mít na co se těšit, nebude vám vstávání dělat žádné potíže.

ranni_kava