Polohy spánku v těhotenství

Jak se nejlíp vyspat v těhotenství, aby to bylo pohodlné a bezpečné pro maminku i miminko? Poradíme vám.

Spaní na zádech

Spaní na zádech je u těhotných žen asi nejobávanější polohou. Je při ní totiž utlačovaná dolní dutá žíla, což může vést k přiškrcení krevního oběhu. Tuto polohu tedy určitě nevyhledávejte a snažte se během těhotenství naučit spát jinak. Neděste se ale, pokud se do ní dostanete nevědomky během spánku. Naše tělo je úžasný mechanismus a kdyby mělo dojít k ohrožení vás nebo miminka, samo pozná, že je něco špatně. 

Spaní na břiše

Mnoho maminek má v těhotentsví ze spaní na břiše strach. Pokud to ale před otěhotněním byla vaše oblíbená spánková poloha, je možné, že vám zejména v 1. trimestru bude vyhovovat i nadále. Dokud se bříško nezvětší moc, je miminko chráněné děložní stěnou a plodovou vodou. V posledních měsících těhotenství ale vaše tělo samo pozná, že už tato poloha není vhodná, nebude vám ani pohodlná. Maminky, které dříve usínaly jenom na břiše, pak dávají přednost např. stabilizované poloze.

Tropico

Spaní na boku

Spaní na boku je pro nastávající maminky tou nejlepší možnou volbou, přičemž poloha na levém boku je nejvhodnější. Miminko má při ní nejlepší přísun kyslíku a vám pomůže třeba i zmírnit otoky těla, které v těhotentví potrápí nejednu ženu. Při spaní na boku využijte hlavně při konci těhotenství větší množství polštářů, kterými si bříško můžete vypodložit tak, aby se vám spalo co nejlépe.

 

Nezapomínejte na to, že každá maminka je jiná. Řiďte se proto především vlastní intuicí a spěte hlavně tak, aby vám to bylo pohodlné. V každém případě myslete na kvalitní matraci a dobře vyvětranou ložnici. Ty vám totiž prospějí v jakékoliv spánkové poloze.